środa, 5 października 2016

Sok z czarnych winogron ogrodowych


Na działce mamy pełno winogron. Takich małych i cierpkich więc nie specjalnie
są na nie chętni. Myślałam żeby coś z nich zrobić bo szkoda, żeby się zmarnowały.
Zrób nalewkę albo wino-radzili. Ja natomiast postawiłam na taki sok. I nie żałuję
bo sok wyszedł przepyszny. Bez zbędnych dodatków czy konserwantów. Popijam
go prosto z butelki natomiast mój syn woli rozcieńczony. Jeśli więc też macie taki
dylemat zróbcie sok dla całej rodziny. Nie będziecie żałować:)

Składniki na ok. 1 L soku:
  • 1 kg czarnych winogron
  • 100-150 g cukru trzcinowego
  • 0,5-0,75 l wody

Winogrona umyć i usunąć szypułki. Umieścić w garnku i zalać wodą (woda ma
tylko lekko przykryć owoce). Wsypać cukier. Doprowadzić do wrzenia. Gotować
5-10 minut (aż owoce się rozpadną). Następnie całość przecedzić przez sito.
Przelać sok do butelek lub słoików i pasteryzować. Ja pasteryzuję w piekarniku.
Wkładam butelki do zimnego piekarnika, nastawiam na 120 stopni góra-dół.
Od momentu osiągnięcia temperatury pasteryzuję przez 12 minut. Wyłączam
piekarnik i zostawiam w nim soki do wystygnięcia.

* można dodać 2-3 jabłka ze skórą i wtedy powstanie sok winogronowo-jabłkowy.



Źródło: bistro mama

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz