wtorek, 11 października 2016

Mus z jabłek


U mnie w domu taki mus na zimę to mus :) Może dlatego, że mamy swoje 
jabłka a może dlatego, że takie jabłka wszyscy uwielbiamy. W tym roku moja
mam zrobiła 100 słoików a ja też kilka więc zapas dla całej rodziny na zimę jest.
Jabłka można użyć do naleśników, szarlotki, ryżu czy jako dżem na kanapkę. Dodaję 
go też do ciast czy placuszków.  Nie ma w sobie dodatków typu cynamon ponieważ
w ten sposób może mieć różne zastosowanie. Nawet dla maluszka jako deser. 

 Składniki:
  • ok. 3 kg jabłek (u mnie antonówka ale można zrobić z każdych)
  • cukier (ilość zależna od gatunku jabłek im kwaśniejsze tym ciut więcej) można też zrobić bez cukru
 Jabłka obrać ze skórki, pokroić na kawałki. Umieścić je w garnku najlepiej zgrubym dnem i podlać niewielką ilością wody. Gotować aż się rozpadną.
Można zmiksować blenderem lub zostawić z większymi kawałkami. Wybór
należy do Ciebie:)

2 komentarze:

  1. Zawsze zazdroszczę osobom, które mają własne zbiory. Tez robiłam kiedyś taki mus ale z kupnych jabłek to nie to samo

    OdpowiedzUsuń