sobota, 22 października 2016

Schab parzony-wędlina


Kolejna propozycja na pyszną parzoną wędlinę ze schabu. Świetna do chleba -oczywiście
najlepiej własnej produkcji. Dobra na drugie śniadanie do pracy czy szkoły. Jest bardzo
prosta do przygotowania bo tylko marynujemy a później parzymy i  nie bójcie się
samo parzenie wystarczy. Nie będzie surowa.

Składniki:
  • 1kg schabu

Składniki na marynatę:
  • 1 łyżka suszonego majeranku
  • 5 ząbków czosnku
  • 1 łyżeczka pieprzu ziołowego
  • 1 łyżeczka słodkiej czerwonej papryki
  • 1 łyżeczka gorczycy
  • 1-2 łyżki oleju
  • płaska łyżka soli (można dać mniej)

Składniki na wywar:
  • 2 litry wody
  • 1 łyżeczka soli
  • 5 ziarenek ziela angielskie
  • 2 liście laurowe

Składniki na marynatę dokładnie wymieszać i natrzeć nią umyte i ususzone mięso.
Włożyć do miski, przykryć folią spożywczą i wstawić do lodówki na 24 godziny.
W garnku zagotować wszystkie składniki na wywar. Gotować 5 minut. Zakręcić gaz i
włożyć zamarynowany schab. Parzyć 30 minut pod przykryciem. Wyjąć mięso a wodę
ponownie zagotować, zakręcić gaz i włożyć mięso. Parzyć tym razem 70 minut
pod przykryciem. Po tym czasie wyjąć mięso i ostudzić. Przechowywać w lodówce.


Źródło: Poezja Smaków

4 komentarze:

  1. Witam Pani Ilko, bardzo spodobał mi się Pani pomysł a schab a zdjęcie jeszcze bardziej. Mam w związku z tym pytanie bo nie do końca zrozumiałam, czy to parzenie mięsa odbywa się przy zakręconym gazie czy na gazie i na jakim, pozdrawiam. Majka

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo mi miło. Parzenie odbywa się przy zakręconym gazie. Pozdrawiam.

      Usuń
    2. Pani Ilko, postanowiłam napisać i pochwalić się, że wykorzystując Pani przepis udało mi się przygotować po raz pierwszy swoją własną wędlinę na Święta, znam wiele przepisów na pieczone i gotowane ale żaden pomysł tak do mnie nie trafił jak ten, odważyłam się i udało się wspaniale, schab jest b. soczysty, aromatyczny i niezwykle smaczny, taki w moim guście. Dziękuję, że podzieliła się Pani swoimi doświadczeniami kulinarnymi, pozdrawiam świątecznie. Majka.

      Usuń
    3. Bardzo się cieszę, że wędlina smakowała. Cała przyjemność po mojej stronie. Pozdrawiam serdecznie.

      Usuń