sobota, 22 października 2016

Schab parzony-wędlina


Kolejna propozycja na pyszną parzoną wędlinę ze schabu. Świetna do chleba -oczywiście
najlepiej własnej produkcji. Dobra na drugie śniadanie do pracy czy szkoły. Jest bardzo
prosta do przygotowania bo tylko marynujemy a później parzymy i  nie bójcie się
samo parzenie wystarczy. Nie będzie surowa.

Składniki:
  • 1kg schabu

Składniki na marynatę:
  • 1 łyżka suszonego majeranku
  • 5 ząbków czosnku
  • 1 łyżeczka pieprzu ziołowego
  • 1 łyżeczka słodkiej czerwonej papryki
  • 1 łyżeczka gorczycy
  • 1-2 łyżki oleju
  • płaska łyżka soli (można dać mniej)

Składniki na wywar:
  • 2 litry wody
  • 1 łyżeczka soli
  • 5 ziarenek ziela angielskie
  • 2 liście laurowe

Składniki na marynatę dokładnie wymieszać i natrzeć nią umyte i ususzone mięso.
Włożyć do miski, przykryć folią spożywczą i wstawić do lodówki na 24 godziny.
W garnku zagotować wszystkie składniki na wywar. Gotować 5 minut. Zakręcić gaz i
włożyć zamarynowany schab. Parzyć 30 minut pod przykryciem. Wyjąć mięso a wodę
ponownie zagotować, zakręcić gaz i włożyć mięso. Parzyć tym razem 70 minut
pod przykryciem. Po tym czasie wyjąć mięso i ostudzić. Przechowywać w lodówce.


Źródło: Poezja Smaków

6 komentarzy:

  1. Witam Pani Ilko, bardzo spodobał mi się Pani pomysł a schab a zdjęcie jeszcze bardziej. Mam w związku z tym pytanie bo nie do końca zrozumiałam, czy to parzenie mięsa odbywa się przy zakręconym gazie czy na gazie i na jakim, pozdrawiam. Majka

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo mi miło. Parzenie odbywa się przy zakręconym gazie. Pozdrawiam.

      Usuń
    2. Pani Ilko, postanowiłam napisać i pochwalić się, że wykorzystując Pani przepis udało mi się przygotować po raz pierwszy swoją własną wędlinę na Święta, znam wiele przepisów na pieczone i gotowane ale żaden pomysł tak do mnie nie trafił jak ten, odważyłam się i udało się wspaniale, schab jest b. soczysty, aromatyczny i niezwykle smaczny, taki w moim guście. Dziękuję, że podzieliła się Pani swoimi doświadczeniami kulinarnymi, pozdrawiam świątecznie. Majka.

      Usuń
    3. Bardzo się cieszę, że wędlina smakowała. Cała przyjemność po mojej stronie. Pozdrawiam serdecznie.

      Usuń
  2. Dzień dobry
    Czy schab parzymy w jakimś opakowaniu ?

    OdpowiedzUsuń