sobota, 24 września 2016

Papryka marynowana (bez pasteryzowania)


Bardzo lubię paprykę marynowaną i właściwie sama się zastanawiam dlaczego
dopiero teraz ją zrobiłam bo jest to mój debiut jeśli chodzi o paprykę. Znalazłam
bardzo prosty przepis bez pasteryzowania. Poszło gładko :) Na ostateczny wynik
muszę jeszcze poczekać ale coś czuję, że będzie dobrze :)

Składniki:
  • 2 kg papryki (ja użyłam czerwonej i żółtej)
  • 3 ziarna ziela angielskiego na każdy słoik
  • kilka ziaren gorczycy na każdy słoik
  • 1 liść laurowy na każdy słoik
  • 1 łyżka oleju na każdy słoik

Składniki na zalewę:
  • 6 szklanek wody
  • 5-6 płaskich łyżek cukru
  • 1 szklanka octu
  • 3 łyżeczki soli

Paprykę umyć, wyciąć gniazda nasienne i usunąć wszystkie pestki. Pokroić w szerokie
paski. W garnku zagotować wodę. Wrzucić do niej pokrojoną paprykę i gotować 5 minut.
Wyjąć i układać ciasno w słoikach (wychodzi ich ok. 5 w zależności jakiej wielkości
użyjemy). Do każdego słoika włożyć ziarna i liść laurowy. Składniki zalewy zagotować.
Zalać gorącą zalewą paprykę w słoikach, na wierzch każdego z nich wlać po 1 łyżce
oleju. Zakręcić i stawiać słoiki do góry dnem. Zostawić aż ostygną.


Źródło: Smaki ogrodu

2 komentarze:

  1. Właśnie uporałam się z ostatnim słoikiem według Twojego przepisu. Dodałam tylko trochę sparzonej cebuli, mam nadzieję że będzie ok. Wygląda super👌

    OdpowiedzUsuń
  2. Bardzo dobra właśnie zrobiłam i wszystkim smakuje

    OdpowiedzUsuń