poniedziałek, 8 lutego 2016

Herbatniki pełnoziarniste (digestive biscuits)


Ciasteczka na mące pełnoziarnistej to świetna alternatywa dla wszystkich
 ciasteczek na zwykłej białe mące. Są nie tylko dużo zdrowsze ale równie
 proste w przygotowaniu. I co najważniejsze smakują wyśmienicie:)

Składniki:
  • 100g płatków owsianych
  • 100g mąki pełnoziarnistej
  • 50g brązowego cukru
  • 1 płaska łyżeczka proszku do pieczenia
  • szczypta soli
  • 100g masła
  • 1-2 łyżki mleka

Płatki zmiksować w blenderze ale tak, żeby płatki były wyczuwalne (nie na mąkę).
Wsypać do miski płatki, mąkę, cukier i sól. Dodać zimne masło
i zagnieść. Wyjdą okruchy do których trzeba dodać mleko i zagnieść ciasto,
owinąć folią i wstawić do lodówki na 15 minut. Ciasto wałkować między kawałkami
folii inaczej może być ciężko bo się kruszy-między folią wałkuje się dobrze.
Wykrawać okrągłe ciastka o wielkości 6-7 cm. Piec w nagrzanym do 180
 stopni piekarniku przez ok. 15-20 minut.

Żródło: Gary Rhodes

8 komentarzy:

  1. Zrobiłam na niedzielny deserek. PYSZNE! Dałam na wierzch górskiej czekolady mmm.. Z przepisu wyszło mi chyba 16czy 18 ciastek odbitych od szklanki, następnym razem zrobię 2 razy tyle :D

    OdpowiedzUsuń
  2. Przepyszne Zrobiłam od razu z 2 porcji

    OdpowiedzUsuń
  3. SUPER PRZEPIS :) czy można użyć miodu zamiast cukru?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie robiłam nigdy z miodem ale myślę, że można spróbować.

      Usuń
  4. Płatki owsiane górskie?

    OdpowiedzUsuń
  5. Jestem laikiem, w jakiej temperaturze piec? 180 st. C??

    OdpowiedzUsuń
  6. Tak. 180 stopni będzie ok.

    OdpowiedzUsuń