niedziela, 20 sierpnia 2023

Koreańskie tteokbokki w kremowym sosie


 Dzisiaj danie rodem z Korei Południowej. Moje ukochane tteokbokki (떡볶이) w kremowym sosie przypominającym sos do carbonary. Ostatnio zakochałam się w kuchni koreańskiej a szczególnie w tych kluskach ryżowych :) Bardzo polecam bo danie pyszne i szybie w przygotowaniu i na szczęście ( jak dla mnie) nie ostre.

Składniki dla 2 osób:

  • 200g klusek ryżowych 
  • ok. 100g boczku wędzonego
  • 1/2 dużej cebuli
  • 2 ząbki czosnku
  • 300 ml tłustego mleka
  • 1/2 szklanki startego parmezanu ( ja dodałam mozzarellę)
  • pieprz
  • natka pietruszki 

Kluski ryżowe zalać ciepłą wodą i odstawić na 20 minut. Gdy kluski się moczą pokroić w kostkę boczek i cebulę. Na patelni rozgrzać 1-2 łyżki oleju. Wrzucić boczek i smażyć aż się zarumieni. Dodać cebulę oraz posiekany czosnek. Smażyć razem ok. 3-4 minuty aż cebula lekko zbrązowieje. Wlać mleko oraz odsączone z wody kluski. Gotować na średnim gazie ok. 10 minut aż sos zgęstnieje. Pod koniec dodać parmezan oraz troszkę soli i pieprzu. Podawać od razu po przygotowaniu posypane natką pietruszki lub jeśli nie macie na stanie jak ja szczypiorkiem:)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz