piątek, 10 czerwca 2016

Racuszki na zsiadłym mleku


Dostałam ze wsi mleko prosto od krowy. Całe 6 litrów. Postanowiłam zrobić domowy
ser a do tego trzeba zsiadłego mleka. Zrobiłam więc zsiadłe mleko, troszkę odlałam
żeby zrobić racuszki i przypomnieć sobie smak dzieciństwa. Wyszły dokładnie takie
jak pamiętam chociaż tamte robione były na zwykłej białej mące.  Z domowej roboty
dżemem truskawkowym smakowały obłędnie. Nawet mój niejadek  powiedział, 
że delicious :)

Składniki na ok. 10 sztuk: 
  • 2 szklanki zsiadłego mleka
  • 1 szklanka mąki pszennej typ 550 lub 650
  • 3/4 szklanki mąki pszennej pełnoziarnistej
  • 1 jajko
  • szczypta soli

 Mleko lekko ubić trzepaczką z jajkiem. Dodać mąkę i sól. Wymieszać dokładnie
 łyżką. Na patelni rozgrzać olej. Kłaść łyżką ciasto na patelnię i smażyć z obu stron
na złoty kolor. Odsączyć z nadmiaru tłuszczu na papierowym ręczniku. Podawać
od razu po usmażeniu- bo wtedy smakują najlepiej- z dżemem, owocami lub
posypane cukrem pudrem.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz