wtorek, 20 grudnia 2016

Błyskawiczny piernik orkiszowy (wegański)


Moja kolejna propozycja na Święta-piernik wegański czyli bez jajek, mleka i miodu. 
Zamiast masła - olej, zamiast jajek - mus jabłkowy. Wykorzystałam także do niego
domową przyprawę do piernika. Ilość cukru zależy od tego jak słodki mamy mus 
jabłkowy. Jeśli jest bardzo słodki dodajemy cukru mniej. Ja wykorzystałam mus 
robiony przez moją mamę, która niestety cukru do niego nie żałowała:) Piernik 
dzięki musowi wychodzi miękki i od razu jest gotowy do jedzenia zachowując przy
tym dość długo świeżość.

Składniki:
  • 1,5 szklanki mąki orkiszowej jasnej typ 630
  • 2 łyżeczki przyprawy do piernika (u mnie domowa)
  • 1 płaska łyżeczka sody
  • 1/2 szklanki oleju
  • 1/2-1/4 szklanki brązowego cukru
  • 1 szklanka musu jabłkowego ( u mnie domowy)

W misce zmieszać ze sobą mąkę, sodę i przyprawę do piernika. W drugiej misce
zmieszać olej, mus jabłkowy i cukier. Dodać suche składniki do mokrych i wymieszać.
Ciasto przełożyć do  małej blaszki. Ja piekłam w foremce w kształcie gwiazdki o wymiarach ok. 23x25. Piec w nagrzanym do 180 stopni piekarniku przez ok. 35-40 minut. Ostudzić i wg. gustu posypać pudrem lub polać polewą czekoladową.


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz