czwartek, 3 listopada 2016

Pasta z bakłażana


Moja ulubiona pasta. Pasta z bakłażana. Świetna alternatywa do chleba zamiast
wędliny czy sera. W jej skład wchodzi tylko kilka składników ale smak ma
jak dla mnie idealny. Mogłabym ją jeść bez końca:) Jej zaletą jest także to, że
mogą ją jeść właściwie wszyscy bo sprawdzi się zarówno w diecie bezglutenowej,
bezjajecznej, bezmlecznej jak i wegańskiej.

Składniki:
  • 1 średniej wielkości bakłażan
  • 1 większa cebula
  • 3 średniej wielkości marchewki
  • 1 czerwona papryka
  • 2 łyżki przecieru pomidorowego
  • sól, pieprz

Bakłażana pokroić w kostkę. Posolić i zostawić na ok. 15 minut. Opłukać pod bieżącą
wodą i osuszyć papierowym ręcznikiem. Cebulę i paprykę pokroić w kostkę,
marchewkę zatrzeć na tarce o dużych oczkach. Na patelnię wlać 2 łyżki oleju. Wrzucić
bakłażana i smażyć aż będzie lekko złoty. Zdjąć go z patelni. Na patelnię włożyć
paprykę, cebulę i marchewkę. Smażyć kilka minut aż będą miękkie. Włożyć z powrotem
bakłażana i dodać przecier pomidorowy oraz jedną szklankę wody. Doprawić solą
i pieprzem. Przykryć i dusić ok. 10 minut. Następnie całość zmiksować na pastę.
Przechowywać w lodówce.


2 komentarze:

  1. Ale dawno tu nie byłam, widzę że dalej ostro działasz. Apetycznie....

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Działam działam tylko trochę czasu brak na nowe posty :)

      Usuń