środa, 9 października 2019

Pasztet z dynią


Jesień to czas warzyw takich jak dynia. Ja mam dynię z naszej działki 
i staram się ją wykorzystywać na różne sposoby. Jednym z nich jest pasztet.
Muszę przyznać, że zachwycił mnie od pierwszego kęsa. 

Składniki:
  • 2 szklanki ugotowanej kaszy jaglanej 
  • 400g dyni bez skóry i pestek
  • 2 łyżki mielonego siemienia lnianego
  • 3 jajka
  • 2 łyżki otrębów owsianych /żytnich /orkiszowych
  • 3-4 łyżki bułki tartej orkiszowej
  • 2 ząbki czosnku
  • 1 marchewka
  • 1 cebula
  • gałka muszkatołowa, sól, pieprz

Dynię i marchewkę zetrzeć na tarce lub użyć malaksera. Cebulę i czosnek
drobno pokroić. Wrzucić na rozgrzany olej i chwilę podsmażyć. Dorzucić dynię
i marchewkę. Smażyć aż warzywa zmiękną (ok. 10 minut). Zdjąć z gazu i odstawić
do ostudzenia.  W misie blendera umieścić ugotowaną kaszę jaglaną, siemię lniane,
bułkę tartą, jaja i otręby. Całość dokładnie zmiksować. Powstałą masę wyłożyć
do małej keksówki wyłożonej papierem lub wysmarowanej masłem. Pasztet wstawić
do nagrzanego do 200 stopni piekarnika i piec przez ok. 30-40 minut. Po
upieczeniu ostudzić i włożyć do lodówki. Najlepszy na drugi dzień.


Źródło: Ja tu gotuję 



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz