czwartek, 28 września 2017

Herbata na jesienne chłody (z imbirem i kurkumą)


Nadeszła jesień a z nią pierwsze infekcje. Mnie także nie ominęły a ponieważ 
jestem zwolenniczką naturalnych sposobów leczenia (o ile wystarczą oczywiście)
więc wspomagam się zazwyczaj miodem, imbirem i cytryną. Ostatnio jednak
przeczytałam o właściwościach kurkumy. Jest jednym z najmocniejszych 
przeciwutleniaczy o silnym działaniu przeciwzapalnym, przeciwwirusowy i
przeciwbakteryjnym. Postanowiłam zatem włączyć ją do moich naturalnych 
leków i w ten sposób powstała herbatka na przeziębienie :) Właściwie nie jest
to herbata a raczej napój ale taka nazwa przyjęła się już na zachodzie więc nie
będę zmieniała. Herbatkę można też stosować latem z kostkami lodu jako
napój ponieważ- nie napisałam tego wcześniej- kurkuma ma także właściwości
antynowotworowe i odchudzające. I co ważne jest na prawdę  bardzo smaczna:)

Składniki:
  • ok. 3 cm korzenia kurkumy
  • ok. 1,5 cm korzenia imbiru
  • duża szczypta świeżo mielonego pieprzu
  • szczypta cynamonu mielonego (można użyć laski cynamonu)
  • miód (opcjonalnie)
  • cytryna (najlepiej ekologiczna)
  • 600 ml wody

Imbir i kurkumę obrać (uwaga bo brudzi :). Do garnka wlać wodę, dodać
pokrojone w plasterki korzenie, pieprz i cynamon. Podgrzewać na niewielkim
ogniu aż zacznie się gotować, przykręcić i gotować jeszcze 8 minut.
Przecedzić do szklanki. Odczekać aż troszkę ostygnie. Dodać plasterek cytryny
i miód (można też wypić bez).

* bardzo ważne jest aby nie pomijać pieprzu ponieważ zwiększa przyswajanie
   kurkuminy (normalnie jest słabo przyswajalna). 

1 komentarz: