niedziela, 26 lutego 2017

Bułki razowe na maślance z automatu do pieczenia chleba


Dzisiaj przepis dla posiadaczy automatu do pieczenia chleba bo swojego czasu na takie
maszyny był szał. Ja również mu uległam i zakupiłam. Teraz używam go bardzo rzadko.
Pomyślałam, że przyda się przepis na takie bułeczki z jego użyciem. Co prawda automat
nam te bułeczki tylko zagniata i tam wyrastają, uformować trzeba je ręcznie ale to i tak
wielkie ułatwienie. 

Składniki:
  • 3/4 szklanki letniej maślanki
  • 1 łyżka miodu
  • 2 łyżki oleju
  • 1 lekko ubite jajko w temp. pokojowej
  • 1,5 szklanki mąki pszennej razowej
  • 1 szklanka mąki pszennej typ 550-650
  • 1/2 łyżeczki soli
  • 1 i 1/4 łyżeczki suchych drożdży

W automacie umieścić w podanej kolejności wszystkie składniki.  Włączyć program
dough (ciasto rosnące). Program 1,5 godzinny. Wyjąć wyrośnięte ciasto na blat
i podzielić na równe części (mnie wyszło siedem sztuk). Uformować okrągłe bułeczki.
Przykryć i zostawić do wyrośnięcia aż podwoją objętość (ok. 1 godzinę). Posmarować
lekko wierzch olejem i piec w nagrzanym do 200 stopni piekarniku przez ok. 20 minut.
Ostudzić na kuchennej kratce.

1 komentarz: