poniedziałek, 5 czerwca 2017

Wiosenna surówka z młodej kapusty i kalarepy


Wiosenna surówka z  kapustą, kalarepką, marchewką i rzodkiewką. Świetnie 
się sprawdzi do obiadu lub jako surówka do grilla. Muszę się Wam przyznać, że
ja resztkę zjadłam z pieczywem na kolację. To jedna z moich ulubionych wiosennych
surówek. Chrupiąca i pyszna po prostu :)

Składniki:
  • 200g młodej kapusty  
  • 1 kalarepa
  • 1 marchewka
  • 1/2 pęczka rzodkiewki
  • koperek

Składniki na sos:
  • 3-4 łyżki oleju lub oliwy
  • 1 łyżeczka miodu (syropu klonowego lub z agawy)
  • 2 łyżki soku z cytryny
  • sól, pieprz wg. gustu 

Kapustę pokroić w paski. Marchewkę, kalarepę i rzodkiewki zetrzeć na tarce
o grubych oczkach.  Umieścić w misce. Składniki na sos wymieszać. Polać
sosem sałatkę i całość dokładnie wymieszać. Podawać od razu chociaż na drugi
dzień smakuje równie dobrze. Z podanych składników wychodzi porcja dla
2-3 osób więc dla większej rodziny polecam podwoić składniki.
 

3 komentarze:

  1. Wygląda pięknie. Ja jeszcze czekam na moją kalarepę ale na pewno przepis przetestuję :-)

    OdpowiedzUsuń
  2. Pieknie tu u Ciebie, skąd ten koszyk co leży w nim kapusta <3 cudooo

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję bardzo. Koszyk kupiłam w internecie ale niestety nie pamiętam gdzie.

      Usuń