piątek, 22 kwietnia 2022

Ryż smażony z fenkułem i pieczarkami

Dzisiaj przepis na szybkie danie obiadowe a la chińszczyzna. Warzywa z grzybami i jajkiem. Jak dla mnie połączenie idealne. Niestety u mnie nieco zmodyfikowany przepis ponieważ nie mogę jeść sosu sojowego więc go nie dodałam. W przepisie jednak postanowiłam go uwzględnić zgodnie z oryginałem.

 Składniki:

  • 1 fenkuł (koper włoski)
  • jasna część pora
  • 1 średniej wielości marchewka
  • 250-300g pieczarek
  • 4-5 ząbków czosnku
  • 1 łyżeczka przyprawy chińskiej 5 smaków
  • sól, pieprz

 Składniki na ryż smażony:

  • 3 szklanki ugotowanego ryżu (najlepiej z dnia poprzedniego) -1 szklanka suchego
  • 1-2 łyżki ziaren sezamu
  • olej sezamowy
  • 2 jajka
  • 1/4 szklanki sosu sojowego
  • 1 łyżka cukru trzcinowego

świeże liście kolendry, dymka, natka pietruszki -do dekoracji

 Na patelni (jeszcze lepiej w woku) rozgrzać olej. Wrzucić pokrojone w plasterki pieczarki i smażyć aż woda z nich odparuje. Wrzucić pokrojoną w pasterki marchewkę, w krążki pora oraz w plasterki fenkuła (najpierw przeciąć na dwie części pionowo). Posypać przyprawą chińską oraz solą i pieprzem. Smażyć ok. 8 minut mieszając od czasu do czasu. W międzyczasie dodać posiekany czosnek. Zawartość patelni zdjąć i odstawić na bok. Na tą samą patelnię wlać 1-2 łyżki oleju sezamowego. Wrzucić ryż (najlepszy jest starszy z dnia poprzedniego ale można też ugotować w ten sam dzień, ostudzić i wstawić do lodówki na godzinę).

Ryż rozłożyć równomiernie na patelni, posypać sezamem. Smażyć nie odwracając ok. 6-8 minut aż spód się przyrumieni. Odwrócić, przemieszać. Na środku zostawić miejsce i wbić wcześniej rozmieszane w misce jajka. Gdy zaczną się ścinać, przemieszać i wymieszać z ryżem. Na końcu wlać sos sojowy zmieszany z cukrem. Wymieszać. Zdjąć z ognia i podawać posypane dymką, kolendrą lub natką pietruszki.

Źródło: offscriptrecipes


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz