poniedziałek, 30 marca 2020

Spaghetti bolognese z soczewicą (wegańskie)


Spaghetti jak się okazuje nie zawsze musi być z mięsem. Zamiast mięsa można użyć
 soczewicy. W tym przepisie jest czerwona ale jak najbardziej można
zamienić na brązową lub zieloną. Te ciemniejsze trzeba będzie gotować ciut dłużej.
Robiłam to danie już kilka razy ponieważ mój mąż brał je do pracy (ma możliwość
odgrzania) i bardzo mu smakowało. Ja z racji mojej diety nie jadłam ale
wierzę mu na słowo, że dobre :)

Składniki dla 4 osób:
  • 1 większa cebula
  • 2 średnie marchewki
  • 2-3 ząbki czosnku
  • 2 łodygi selera naciowego
  • 150g soczewicy czerwonej
  • 500g przecieru pomidorowego
  • 1-2 łyżeczki koncentratu pomidorowego
  • 1-1,5 szklanki bulionu warzywnego lub wody
  • bazylia, oregano 
  • sól, pieprz

Na patelni rozgrzać olej. Wrzucić pokrojoną w kostkę cebulę i chwilę smażyć.
Dodać posiekany czosnek oraz pokrojoną marchewkę i selera naciowego.
Smażyć razem ok. 4-5 minut. Wlać przecier pomidorowy, bulion oraz dodać koncentrat.
Wsypać opłukaną wcześniej soczewicę. Przykryć naczynie i gotować na niewielkim
ogniu przez  ok. 20-25 minut. Doprawić solą, pieprzem i ziołami. Podawać z makaronem.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz