piątek, 19 maja 2017

Morelowe batony energetyczne z pestkami dyni i chia


Kolejne zdrowe batony na blogu. Widzę, że wcześniejsze przypadły Wam do gustu :)
Ja również jestem fanką takich zdrowych, słodkich przekąsek. Choć można dostać
podobne w sklepie wolę zrobić je sama. Tym razem postanowiłam wykorzystać
suszone morele. Batoniki wyszły równie smaczne choć muszę przyznać, że trochę
bardziej klejące. Po spędzeniu 2 dni w lodówce zrobiły się jednak na tyle twarde,
że można je było spokojnie jeść.

Składniki:
  • 150g suszonych moreli-niesiarkowanych
  • 150g daktyli -niesiarkowanych
  • 1-2 łyżki nasion chia (szałwii hiszpańskiej)
  • 1/4 łyżeczka cynamonu
  • 1/2-3/4 szklanki pestek dyni
  • 3 łyżki wiórków kokosowych

Daktyle i morele umieścić w blenderze (jeśli są bardzo suche sparzyć wrzątkiem).
Miksować aż powstanie klejąca masa z kawałkami owoców. Dodać resztę składników
i miksować chwilę, żeby z pestek dyni zostały również tylko kawałki. Masę wyjąć
i wyłożyć do blaszki 20x20 cm (ja użyłam troszkę większej). Zostawić w lodówce
na 1-2 godziny. Pokroić na batoniki.


2 komentarze:

  1. Domowe batoniki to musi byc coś! Muszę spróbowac zrobić :)
    http://rankiemwszystkolepsze.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń