piątek, 12 sierpnia 2016

Dżem brzoskwiniowy- extra gładki


Jeden z moich ulubionych dżemów-brzoskwiniowy. Owoce oczywiście z mojego
ogródka (wiem, wiem jestem z tym nudna:) Postanowiłam zrobić go w wersji
super gładkiej takiej jaką lubią najbardziej dzieci. Pewnie zdarzają się wyjątki ale
zazwyczaj dzieci nie lubią kawałków owoców w dżemie. Mój na pewno chociaż 
już taki malutki nie jest. Jak zawsze u mnie niskosłodzony więc na śniadanie czy
na podwieczorek z domowej roboty bułeczką idealny.

Składniki:
  • 2,5-3 kg brzoskwiń
  • 1/4-1/2 szklanki cukru

Brzoskwinie obrać, wyjąć pestki, pokroić na mniejsze kawałki. Wrzucić do garnka
o grubym dnie i lekko ugnieść za pomocą tłuczka do ziemniaków żeby puściły sok.
Gotować na niewielkim gazie aż się rozgotują. Najlepiej gotowanie podzielić sobie
na dwa dni i gotować każdego po 1,5-2 godziny. Gdy owoce będą rozgotowane
zmiksować blenderem na gładko. Odparować do pożądanej konsystencji.  Pod koniec
dosłodzić. Nakładać do wyparzonych słoików i stawiać do góry dnem. Zostawić aż
dżem ostygnie.


3 komentarze: