niedziela, 5 sierpnia 2018

Kruche pełnoziarniste ciasto ze śliwkami


W tym roku jak pisałam wcześniej warzywa i owoce obrodziły nam na działce. 
Właśnie dojrzały jabłka, gruszki i śliwki. Z tych ostatnich upiekłam szybkie ciasto
na kruchym spodzie z kruszonką. Białą mąkę zastąpiłam pełnoziarnistą. Mój 
ślubny się zajadał i nie powiem ja również. Trzeba tylko uważać bo jest bardzo
delikatne.

 Składniki na spód:
  • 120g zimnego masła
  • 1 szklanka mąki pszennej pełnoziarnistej
  • 1,5 łyżki ksylitolu lub cukru

 Składniki na kruszonkę:
  • 1 łyżka ksylitolu lub cukru
  • 3 łyżki mąki pszennej pełnoziarnistej
  • 1/4 łyżeczki cynamonu
  • 2 łyżki zimnego masła
  • 1/4 szklanki płatków migdałowych
  •  350g śliwek 

Z podanych składników na spód zagnieść ciasto. Będzie sypkie. Przesypać je
do blaszki o wymiarze 20x20 cm i ugnieść rękami tworząc w ten sposób spód.
Zrobić widelcem dziurki, wstawić do nagrzanego do 200 stopni piekarnika
i piec 15 minut. Wyjąć i ułożyć na nim przekrojone na pół śliwki bez pestek.
Zagnieść kruszonkę (bez migdałów) Posypać nią ciasto. Na końcu posypać
migdałami. Piec w piekarniku nagrzanym do 180 stopni przez ok. 50 minut.
Gdy minie pół godziny pieczenia dobrze jest przykryć ciasto folią aluminiową
żeby za bardzo się nie spiekło.


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz