wtorek, 21 grudnia 2021

Kruche ciastka z dżemem


Wczoraj miał być ostatni przepis ale coś mnie pokusiło żeby upiec jeszcze ciasteczka z dżemem. Bardzo przypominają mi dzieciństwo. Są pyszne, kruche. Idealne do kawy. Dzieci je uwielbiają :)

Składniki na 20 sztuk:

  • 100g masła (najlepiej 82%)
  • 30-50g cukru pudru lub zmielonego na puder ksylitolu
  • 1 białko jajka
  • 150g mąki (można użyć jasnej orkiszowej)
  • szczypta soli
  • 2-3 łyżki gęstego dżemu (u mnie powidła)
 
Miękkie masło utrzeć za pomocą miksera. Dodać cukier puder. Ucierać chwilę na puszystą masę. Dodać biało ( w temperaturze pokojowej) i na końcu mąkę oraz sól. Przełożyć masę do rękawa cukierniczego z końcówką w kształcie gwiazdki (u mnie 1F) i wyciskać ciasteczka na blaszkę wyłożoną papierem. Po środku każdego zrobić wilgotnym palcem wgłębienie i nałożyć dżem (ja użyłam także do tego rękawa cukierniczego). Piec w nagrzanym do 170 stopni piekarniku przez 15 minut.

 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz