środa, 24 czerwca 2020

Ciastka owsiano-kokosowe


Ciastka może nie wyglądają jakoś olśniewiająco za to na pewno zyskują
po spróbowaniu. Ja jestem wielbicielką kokosowych smaków dlatego
te ciastka bardzo przypadły mi do gustu. Zresztą nie tylko mnie. Mojej rodzinie
również. Przepis bardzo prosty i szybki więc na słodki podwieczorek będą 
jak znalazł:)

Składniki:
  • 115g masła roślinnego
  • 1/2 szklanki ksylitolu (cukru kokosowego, trzcinowego)
  • 1 jajko
  • 1 szklanką mąki jasnej orkiszowej
  • 1 łyżeczka proszku do pieczenia
  • 1 szklanka płatków owsianych np. górskich
  • 3/4 szklanki wiórków kokosowych

Masło w temperaturze pokojowej utrzeć z cukrem. Dodać jajko, mąkę
i proszek do pieczenia. Na końcu wsypać płatki owsiane i wiórki kokosowe.
Wymieszać dokładnie. Lepić małe kulki wielkości orzecha włoskiego,
układać na blaszce wyłożonej papierem do pieczenia, lekko
spłaszczyć. Piec w nagrzanym do 180 stopni piekarniku przez
ok. 15 minut (na złoty kolor). Ostudzić na kuchennej kratce.

*z padanych składników wyszło mi 16 sztuk.


1 komentarz:

  1. Witam. Czy mogę zastąpić mąkę inną maką? Jakąś razową. Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń