poniedziałek, 16 lipca 2018

Zupa krem z cukinii i pomidorów


Zupa idealna na letni troszkę chłodniejszy dzień. U mnie na działce w tym
roku po raz pierwszy mamy cukinię i bardzo nam obrodziła więc trzeba ją jakoś
wykorzystać. Przepis znalazłam na Kwestii Smaku i od razu postanowiłam zrobić
zupę tym bardziej, że i pomidory mamy swoje :) Zupa okazała się strzałem
w dziesiątkę. Chyba będę powtórka. Raczej na pewno będzie :)

Składniki:
  • 1/2 kg młodej cukinii 
  • 2 średnie pomidory
  • 2 ząbki czosnku
  • 1 cebula
  • 500 ml bulionu warzywnego
  • 1/2 łyżeczki kurkumy
  • 1/2 łyżeczki papryki słodkiej i szczypta ostrej
  • sól, pieprz

Do garnka wlać troszkę oliwy. Wrzucić pokrojoną w kostkę cebulę i ją zeszklić.
Dodać pokrojoną cukinię (ze skórą jeśli młoda a jeśli mamy przerośniętą dużą
obrać ze skóry i wydrążyć pestki) oraz posiekany czosnek. Smażyć razem ok. 3 minuty.
Pomidory sparzyć, obrać ze skóry i pokroić. Dodać do garnka. Dodać sól, pieprz,
kurkumę oraz papryki. Smażyć 2 minuty. Całość zalać bulionem. Przykryć i gotować
około 10-15 minut. Zmiksować na gładki krem. Można dodać troszkę śmietanki i
podawać z grzankami z serem.

Nasza działkowa cukinia :)

1 komentarz:

  1. Też ostatnio robiłam tą zupę :) Bardzo smaczna, jedli nawet Ci, którzy cukinii nie lubią i powiem szczerze, że nikt się nie zorientował z czego ona jest :D

    OdpowiedzUsuń