sobota, 4 listopada 2017

Bułki dyniowe


Kolejny przepis z wykorzystaniem puree z dyni. Bułeczki piekłam już w tamtym roku
bo bardzo mi się podoba połączenie pieczywa i dyni. Bułki mają dzięki
temu obłędny kolor. W przepisie dodany jest miód natomiast ja go pominęłam
jak dla mnie wyszły za słodkie ale jeśli Wam to nie przeszkadza to jak najbardziej
można zrobić zgodnie z przepisem.

Składniki:
  • 2,5 szklanki mąki pszennej typ 650
  • 1 łyżeczka soli
  • 15g świeżych drożdży
  • 1 łyżeczka cukru
  • 1/2 szklanki mleka lub wody
  • 1 łyżka płynnego miodu
  • 1/2 szklanki puree z dyni
  • 1 łyżka oleju
  • 1 jajko do posmarowania wierzchu
  • pestki dyni do posypania

Do miseczki wkruszyć drożdże, dodać cukier i ok. 2 łyżki mleka (wody).
Wymieszać aż drożdże się rozpuszczą. Przykryć i zostawić na ok. 20 minut
aż zaczyn wyrośnie. Mąkę zmieszać w misce z solą. Dodać zaczyn, resztę mleka
(wody), puree z dyni, miód oraz olej. Ciasto wyrobić. Przykryć i odstawić w ciepłe
miejsce do wyrośnięcia na ok. 1,5 godziny. Po tym czasie podzielić na
ok. 5 części i uformować okrągłe bułeczki. Ułożyć na blaszce do pieczenia
wyłożonej papierem. Zostawić do wyrośnięcia na 30-40 minut.
Posmarować roztrzepanym jajkiem i posypać pestkami dyni. Wstawić do
nagrzanego do 200 stopni piekarnika i piec ok. 20 minut.


Źródło: Filozofia Smaku

2 komentarze:

  1. Bulki sa obledne!!! Dlugo zachowuja swiezosc i sa pyszne. Bede wracala do tego przepisu.

    OdpowiedzUsuń