sobota, 9 lipca 2022

Deser ryżowy (domowe Bel-riso)

Niestety dziś znów deser :) Jeśli lubicie popularne jakiś czas temu desery ryżowe, które można kupić do dziś prawie w każdym sklepie to polecam Wam domową ich wersję. U mnie wersja bezmleczna bo na mleku owsianym. Można natomiast jak najbardziej użyć zwykłego mleka od krowy.  Deser smakuje bardzo podobnie do tego ze sklepu z tym, że jest dużo zdrowszy bo bez E-dodatków. 

Składniki dla 2 osób:

  • 500 ml mleka owsianego + 100 ml
  • 60g ryżu (ja użyłam basmati)
  • 1 łyżka budyniu waniliowego bez cukru (proszku)
  • 1 łyżeczka cukru waniliowego
  • ulubiony dżem (ja użyłam frużeliny porzeczkowej)

Do garnuszka (najlepiej z grubym dnem) wlać mleko. Dodać ryż i cukier waniliowy. Gotować na średnim ogniu mieszając od czasu do czasu ok. 15-20 minut aż ryż będzie miękki. W 100 ml zimnego mleka rozpuścić proszek budyniowy. Wlać do garnka mieszając. Zagotować. Na dno miseczki, słoiczka lub czego sobie życzycie wyłożyć 1-2 łyżki dżemu. Zalać masą ryżową. Przykryć folią spożywczą i zostawić aż wystygnie. Wstawić do lodówki. Gdy się schłodzi można wcinać :) 

Źródło:  https://www.instagram.com/cossiegotuje/?hl=pl


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz