czwartek, 30 czerwca 2022

Deser z galaretką i chia

Kolejny deser. Wybaczcie ale w takie upały miło jest zjeść coś zimnego i lekkiego. Ja wybrałam galaretkę o smaku borówki ale możecie wybrać sobie ulubiony smak i oczywiście ulubione owoce. Weganie mogą wybrać galaretkę z agarem. Można także użyć galaretki bez cukru. 

Składniki:

  • 1 opakowanie galaretki ( u mnie smak borówkowy)-72g
  • 300 ml mleka ( u mnie owsiane)
  • 4 łyżki nasion chia
  • jogurt (u mnie kokosowy) do dekoracji
  • owoce ( u mnie jagoda kamczacka)

Galaretkę rozpuścić w 1,5 szklanki gorącej wody. Przelać do szklaneczek do takiej samej wysokości (u mnie wyszły cztery). Zostawić aż ostygnie. Nasiona chia wymieszać z mlekiem. Odstawić na ok. 2 godziny. Gdy galaretka ostygnie umieścić ją w lodówce aż stężeje. Na galaretce umieścić napęczniałe  nasiona. Wstawić do lodówki na ok. 3 godziny a najlepiej na noc. Udekorować jogurtem i owocami. Ja warstwy z chia i jogurtu już nie słodziłam ponieważ dla mnie galaretka jest wystarczająco słodka ale jeśli ktoś potrzebuje to można dodać miodu lub syropu klonowego.

Inspiracjahttps://www.instagram.com/p/Ce1Chp2sow8/?hl=pl

 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz