sobota, 3 kwietnia 2021

Colomba muffins


Colomba (gołąb) czyli tradycyjne włoskie ciasto drożdżowe pieczone na Wielkanoc. Chciałam upiec w tym roku ale nie udało się mi nigdzie dostać specjalnej foremki do tego ciasta. Postanowiłam więc zrobić w wersji uproszczonej w postaci muffinek. Muffinki co prawda nie drożdżowe jak w oryginale ale i tak wyszły bardzo dobre. Idealnie zmieszczą się za to w koszyczku:)

Składniki:

  • 1 jajko + 1 żółtko (białko zachować)
  • 80-100g cukru lub ksylitolu
  • 250g mąki pszennej (200-230g orkiszowej jasnej)
  • 80 ml oleju
  • 150 ml mleka (może być roślinne)
  • 50-70g owoców kandyzowanych (u mnie tylko rodzynki)
  • 2 łyżeczki proszku do pieczenia
  • skórka starta z 1/4  pomarańczy ekologicznej 
  • 1-2 łyżeczki ekstraktu z wanilii
  • migdały na wierzch

 Do  miski dodać jajko, żółtko,cukier, olej i mleko. Następnie dodać mąkę zmieszaną z proszkiem do pieczenia. Na końcu skórkę z pomarańczy i ekstrakt waniliowy. Ucierać mikserem aż powstanie gładkie ciasto. Dodać owoce kandyzowane. Wymieszać. Ciasto nakładać do muffinek do 3/4 wysokości. Pozostałe białko lekko ubić, posmarować wierzch muffinek i ułożyć na wierzchu po kilka migdałów. Wstawić do nagrzanego do 180 stopni piekarnika i piec przez ok. 20-30 minut. 

Ps. z podanej porcji wyszło mi 6 dużych muffinek.

 


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz