wtorek, 30 października 2018

Batoniki z nerkowców i bananów (wegańskie, bezglutenowe)


Kocham batoniki i wcale tego nie zamierzam ukrywać :) Mam oczywiście
na myśli batoniki raw czyli bez pieczenia. Z orzechów, daktyli czy fig.
Mam kilka ulubionych, które od czasu do czasu sobie kupuję ale jednak
najbardziej lubię te przygotowane w domu. Nie zajmuje to wiele czasu a
i batoników od razu mamy na zapas :) Tym razem postawiłam na batony
z orzechów nerkowca z bananem. Bez cukru, glutenu i mleka.

Składniki na ok. 12 sztuk:
  • 1 szklanka płatków owsianych
  • 1 szklanka orzechów nerkowca
  • 2 dojrzałe banany
  • 2 łyżki masła orzechowego
  • 1 łyżka kakao (opcjonalnie)

W misie blendera umieścić płatki owsiane oraz orzechy. Włączyć  blender
i miksować aż orzech będą drobno posiekane. Banany rozgnieść, dodać do
misy blendera razem z masłem orzechowym i kakaem. Miksować aż masa
się połączy. Przełożyć ja do blaszki wyłożonej folią i wilgotnymi dłońmi
rozprowadzić na dnie blaszki. Zostawić w lodówce na ok. 1 godzinę.
Pokroić na batoniki.

* Przepis pochodzi z książki "Roślinożerca" wydawnictwa Olesiejuk












1 komentarz: