niedziela, 4 lipca 2021

Blok czekoladowy biały

Nie mogę spożywać niczego co ma w sobie kakao więc postanowiłam zrobić blok biały. Pewnie, że z kakao smakuje dużo lepiej ale taka namiastka czasem mi wystarczy. U mnie bez bakalii ponieważ także mam zakazane w mojej diecie ale jeśli lubicie to myślę, że śmiało można dodać.

Składniki:

  • 300g mleka w proszku
  • 200g herbatników
  • 120g masła
  • 1/4 szklanki cukru lub ksylitolu
  • 3/4 szklanki wody
  • 1 opakowanie cukru waniliowego
  • bakalie: orzechy, żurawina, pistacje (opcjonalnie)
W garnuszku umieścić masło, cukier i wodę. Gotować aż  cukier się rozpuści a składniki połączą. Zostawić do ostudzenia. Foremkę wyłożyć folią spożywczą co ułatwi wyjęcie.Do  ostudzonej masy dodać mleko w proszku i pokruszone herbatniki. Na końcu bakalie jeśli używacie. Masę przełożyć do foremki (u mnie 17x17cm). Wyrównać wierzch łyżką. Wstawić do lodówki na noc.

 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz