poniedziałek, 10 sierpnia 2020

Gofry z cukinii


Dzisiaj serwujemy gofry. Nie byle jakie bo z cukinią. Idealne dla osób
które nie przepadają za goframi na słodko. Te na wytrawnie są idealne
jako przekąska, śniadanie lub na wynos.

Składniki:
  • 1/2 kg cukinii
  • 2 jajka
  • 2 ząbki czosnku
  • 70g mąki orkiszowej jasnej
  • 1 łyżeczka soli
  • 50g mozzarelli (lub sera żółtego)
  • pieprz
  • koperek

Cukinię obrać i jeśli jest przerośnięta usunąć pestki. Zetrzeć na tarce.Wsypać sól
i odstawić na  ok. 10-15 minut aż puści soku. Po tym czasie sok odcisnąć.
Do masy dodać jajka, mąkę, posiekany czosnek, startą mozzarellę, pieprz,
sól-uwaga żeby nie było za słone. Na końcu posiekany koperek -ja nie dodałam
ponieważ nie każdy u nas lubi:) Całość wymieszać.


Gofrownicę nagrzać,posmarować lekko olejem. Nakładać ciasto i smażyć na złoty kolor.
Można podać z kwaśną śmietaną lub sosem koperkowym.  Z podanej porcji wyszły mi
cztery gofry (takie jak na fotce powyżej).


5 komentarzy:

  1. Akurat ostatnio smażąc placki z cukinii zastanawiałam się nad tym czy w gofrownicy też by wyszły :D Na jakich oczkach tarki zetrzeć cukinię? Na małych czy tych które ścierają na papkę.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję :) Wypróbowałam ten przepis i muszę przyznać że takie gofry pasują mi pod każdym względem. Rodzina też jest zachwycona.

      Usuń
  2. Jak długo piec

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To zależy od gofrownicy. U mnie pieką się ok. 5 minut.

      Usuń