niedziela, 14 lipca 2019

Sok z agrestu


W tym roku nie robię zbyt wielu przetworów ale nie odmówiłam sobie 
zrobienia soku z agrestu. Agrest mam z działki więc szkoda żeby się 
zmarnował. Tym razem postawiłam na tradycyjny sposób robienia
soku czyli zasypanie owoców cukrem w dużym słoiku. Taki babciny 
sposób ale zapewniam, że sprawdzony. Bez cukru niestety się nie obędziemy.
Możemy go ewentualnie zastąpić ksylitolem.

Składniki:
  • 1 kg agrestu (u mnie ciemny)
  • ok. 300g cukru

Agrest oczyścić, umyć, przekroić na pół. Wkładać do dużego słoja zasypując
każdą warstwę cukrem (ostastnią warstwą powinien być cukier). Przykryć
słoik gazą i zostawić na parapecie na 2 dni. Owoce powinny puścić sok. Gdy
tak się stanie przecedzić przez sitko sok do garnka. Wstawić na gaz i zagotować.
Od razu po zagotowaniu przelewać do wyparzonych buteleczek lub słoików .
Odwrócić je do góry dnem i zostawić aż ostygną. 

2 komentarze:

  1. Jaki kolor! Aż chce się spróbować. Ja niestety nie mam agrestu w ogóle

    OdpowiedzUsuń
  2. Jaki piękny kolor! Lato zamknięte w butelce!

    OdpowiedzUsuń