środa, 11 stycznia 2017

Chleb tostowy


Moje dziecko na śniadanie uwielbia tosty. Oczywiście można je robić z każdego
pieczywa ale według mojego nieletniego smakują najlepiej właśnie z chlebem
tostowym. Dawno temu kupiłam w sklepie taki chleb. Dziecko po jego zjedzeniu
było wysypane (jest alergikiem). Przeczytałam skład i powiedziałam: nigdy więcej!
Teraz od czasu do czasu robię mu właśnie taki domowy chleb tostowy. Zwykły 
biały ale mam w planach zdrowszą wersję. 

Składniki:
  • 500 ml letniej wody
  • 500 g mąki typ 500 lub 550
  • 15g świeżych drożdży
  • 1 jajko
  • 1 łyżka masła w temp. pokojowej
  • 1 łyżeczka cukru 
  • 1 łyżeczka soli

Drożdże rozpuścić w 100 ml letniej wody, dodać cukier i 2 łyżki mąki. Wymieszać.
Ostawić pod przykryciem do wyrośnięcia na ok. 15 -20 minut. Do miski wsypać resztę
mąki, wlać wyrośnięty rozczyn, resztę wody, jajko, sól i masło. Wyrobić ciasto za
pomocą miksera z hakiem. Zostawić do ponownego wyrośnięcia w ciepłym miejscu
na godzinę. Przełożyć do foremki keksowej o wymiarze 10x35 cm. Przykryć i zostawić
na 30 minut do wyrośnięcia. Piec w nagrzanym do 200 stopni piekarniku przez
ok. 1/2 godziny. Wyjąć i ostudzić na kuchennej kratce.


1 komentarz: