poniedziałek, 28 sierpnia 2017

Pasta ze słonecznika z pomidorami i curry


Ostatnio to moja ulubiona pasta do pieczywa. Jej przygotowanie zajmuje chwilkę
i niestety znika także bardzo szybko :) Inspiracją do jej wykonania była pasta
kupiona w sklepie przy mojej działce. Niestety w pobliżu domu takiej nie znalazłam 
(działkę mam ponad 100 km od domu) więc postanowiłam odtworzyć jej niesamowity
smak. Może nie do końca smakuje identycznie ale jak dla mnie jest idealna :)

Składniki:
  • 1 szklanka pestek słonecznika*
  • 1 czubata łyżeczka przecieru pomidorowego
  • 60-70g suszonych pomidorów w oleju
  • 1-2 łyżki oleju z pomidorów
  • 1/4-1/3 łyżeczki curry w proszku
  • sok z cytryny ok. 1 łyżka
  • 1 łyżeczka syropu klonowego
  • sól, pieprz

Pestki słonecznika zalać wodą i zostawić na całą noc. Rano namoczone pestki
umieścić w misie blendera, dodać pokrojone na kawałki suszone pomidory i
resztę składników. Miksować kilka minut aż powstanie gładka pasta.

* 1 szklanka = 250g

1 komentarz:

  1. Wypróbuję bez suszonych pomidorów. Hmmm, może zamienię na oliwki :)
    http://alternatywypiecipol.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń