poniedziałek, 13 lutego 2017

Domowe kulki kokosowe z kaszy jaglanej

 

Zabierałam się za ten przepis już chyba od kilku miesięcy i w końcu postanowiłam
je zrobić wszak przepis należy raczej do tych łatwych. Może obawiałam się trochę 
kaszy jaglanej na słodko bo uwielbiam ją ale na wytrawnie. Jak się pewnie domyślacie,
przepis znalazł się na blogu więc jest dobrze. Napiszę więcej przepis jest super. Moje
dziecko, które nie jada kaszy jaglanej (niestety nie mogę go do niej przekonać) zajadało
się tymi kulkami nie wiedząc oczywiście z czego dokładnie się składają :)
 
Składniki:
  • 1/2 szklanki kaszy jaglanej (w diecie bezglutenowej)
  • 1 szklanka mleka kokosowego dobrej jakości
  • 2 łyżki ksylitolu lub miodu (syropu klonowego)
  • 1 łyżka oleju kokosowego
  • 3/4 szklanki wiórków kokosowych niesiarkowanych + ok. 1/2 szklanki do obtoczenia

Kaszę wsypać na sitko i przelać wrzątkiem co pozbawi jej goryczy.
Do garnka wlać mleko kokosowe, dodać kaszę i gotować aż wchłonie cały płyn
czyli około 15-20 minut. Powinna być miękka. Do gorącej kaszy dodać ksylitol lub miód,
olej kokosowy i wiórki. Dokładnie całość wymieszać. Odstawić aż trochę ostygnie.
Z letniej masy formować kulki i każdą obtoczyć w wiórkach. Wstawić do lodówki na minimum 2 godziny. Dla mnie najlepiej smakują na drugi dzień takie zimne z lodówki.
 

 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz